Dilarna Kirken (DitD – Sortelvere)

Holdnavn: Danger in the Dark: Dilarna kirken.

Status: Åbent

Placering: Ved Sortesøerne

Kontakt personer:

Hovedkoordinator / Holdleder

Martin Christensen

Tlf: 21 44 38 29

Email: nezil2750@gmail.com

Eller via facebook.

Koordinator / Assisterende holdleder

Michael Peder Skou

Kan kontaktes via facebook / messenger.

Koordinator / Assisterende holdleder

Martin Nissen

Kan kontaktes via facebook / messenger.

Spiltype: Religiøst spil, sortelvisk kultur og intriger.

Holdbeskrivelse (ingame):

“Efter Matriark Ka’Tali af huset Renor Ikal’daka, rejste tilbage til sit hovedkvarter i Tzest-Starnia, med størstedelen af sit følge, er udposten ved sortesøerne blevet overtaget af Fanabina kirken. Ambitiøs i at udføre sin opgave fra det Hellige Råd i Etika, er den berygtede Dilarna Højpræst, Nézil Kar’Nitez Zin’Azzhari, blevet tilbage i Vinterskoven for at fuldføre sin opgave, og forsat genskabe Dilarna kirken, samt brede datterens mørke bud til overfladens befolkning, en kirke som har fået flere mørke individer til at træde ud af skyggerne og åbenlyst hengive sig til datteren. Gamle fanatiske sortelvere fra borgerkrigen imellem Moderen og Datteren, er atter trådt frem og har tilsluttet sig denne bevægelse under Højpræsten, samt er flere og flere mennesker blevet set indordne sig, og sværge helligt troskab til datteren og hendes mørke tjener.

Trods endnu et sortelver hus har forladt dette kaotiske område, er datterens mørke greb om Vinterskoven kun blevet strammere og mere kvælende. For lige som solens lyse bryder nattens mørke, vil mørket altid sluge solen når natten kommer.”

Krav hvis man ønsker at deltage til Team: Danger in the Dark:

1. Aldersgrænse:

Du skal være fyldt 15-16 år. Vi er en senior gruppe og skal repræsentere et godt eksempel på primært sortelvisk kultur, derfor er det ikke adgang for juniorspillere da det sortelvisk/sortblods spil kan være meget komplekst, intimiderende og voldsomt.

2. Seniorkampagne:

Da der er tale om en senior kampagne forventes det at folk kan tage vare på sig selv med hensyn til transport af udstyr, sminke, sovegrej/telte/lejrudstyr, mad osv. Folk er selvfølgelig velkommen til at yde mindre økonomisk støtte, hvori sminke vil blive prioriteret højest hvis dette sker.

3. Kostumer:

Da vi køre efter Dilarna kirkens koncept er farverne primært sort og gult. Samt vi har krav til at man matcher sit kostume ud fra den profession ens rolle har.

Uanset hvad man spiller af profession eller race, så forventer holdet at man som medlem og spiller bestræber sig på at gøre sit kostume så in-game som muligt.

4. Kommunikation:

Man skal forstå vigtigheden i kommunikation. Det vil sige at det FORVENTES at holdets medlemmer melder ud i god tid om deres deltagelse til spilgange, workshops eller andre af holdets events. Det forventes ikke at alle medlemmer bidrager ligeligt til holdet, da vi jo har forskellige mængder af ressourcer og prioriteter i vores dagligdag. Ved mangel på kommunikation efter 3 måneder, bliver der skrevet en besked til vedkommende. Ingen respons på denne medfør udelukkelse fra FB gruppen.

5. Koncept:

Vi har et fælles koncept i at vi gerne vil sørge for at andre spillere til Nordlenets saga, oplever hvordan den sortelviske kultur er at spille over for. Holdet har specielt fokus på den religiøs kultur der former sig omkring guderne fra det sortelviske Pantheon / det mørke pantheon (Fanabina, Dilarna, Flarn, Girak og Tara), samt kirke strukturen der ligger bag disse Religioner, både på overfladen og i Tzest-Starnia (Underverdenen).

Ved kulturspørgsmål kan der rettes henvendelse til kulturskribent Martin Christensen.

6. At spille med som en anden race:

Hvis man ønsker at spille under en religiøse del af sortelver kultur, men ikke kan tåle malingen, så er det er også muligt at spille andre racer som har tilsluttet sig den sortelviske (eller menneskelige) Dilarna kirke. Bemærk at dette forsat er et sortelver hold, så det foretrækkes at man spiller sortelver. Ønsker man at spille med på holdet, men ikke som sortelver så skal man kontakte holdleder: Martin Christensen, eller assisterende holdledere: Michael Schou og Martin Nissen.

7. Holdkassen og Sminkekassen:

Et flertal af medlemmerne på holdet har i fællesskab besluttet at holdet skal havde en holdkasse og en sminkekasse.

Alle medlemmer betaler et årligt beløb til holdkassen på 200 kr. pr. person, hvilke tæller for medlemsskab på holdet for et helt år. Nye medlemmer har 2 måneder til at se tingene an før de også skal betale 200 kr. for et årligt medlemsskab. Disse penge skal bruges til nye presenninger, bordbænkesæt osv. Medlemskabet følger kalender året (januar til januar) og beløbet forbliver det samme uanset hvornår på året man bliver medlem.

Større indkøb af f.eks. presenninger, sociale holdarrangementer eller andet, skal tages igennem holdkoordinatorgruppen og godkendes på et holdmøde. Udover er der også blevet indført nogle sanktioner for hvad holdkassens penge kan bruges til f.eks. våben og dets ligne.

Dem som vælger at være en del af sminkekassen betaler 30 kr. pr. person i de måneder de kommer i spil.

Så sagt kort: “Skal man bruge sminke under en spilgang fra sminke kassen og ikke har sit eget med, så koster det 30 kr.
Holdet vælger en kasser som har ansvaret for at holde styr på de betalinger der kommer ind fra medlemmerne. Der kan betales via mobilepay eller bankoverførsel. Regnskabet ligger tilgængeligt på holdets fb gruppe, for kammeratlig gennemsigtighed.